Blippar vid flytt
Till Dig som säljer (överlåter) Din bostadsrätt i Rosteriet gäller följande:
1. Du måste ge köparen dina blippar på tillträdesdagen.
2. Köparen måste inom 14 dagar efter inflytt rapportera (maila fastighetsskötare) vilka blippar som mottagits genom att ange deras nummer. På så sätt kan eventuella saknade blippar spärras.
Vanliga frågor vid utflytt
Behöver jag säga upp mitt el-avtal?
Nej, du behöver inte göra någonting. Förbrukningen läses av när lägenheten byter ägare. Den som flyttar ut betalar fram till avflytt och den nya ägaren från inflytt. Vår ekonomiska förvaltare ERB sköter fakturering av elen.
Behöver jag säga upp mitt Ownit bredbands abonnemang när jag flyttar ut?
Detta gäller:
- BRF Rosteriet GruppAvtal innebär att nyinflyttad inte betalar någon startavgift.
- Om du har egna avtalade tillval utöver Grundutbudet i BRF:s GruppAvtal behöver du själv säga upp dina tillval.
- Om du önskar tillval utöver BRF:s GruppAvtal beställer och betalar du själv dessa!
Kontakta Ownit här
Måste jag lämna kvar Ownit router och TV-box?
Ja, routern och TV-boxen tillhör föreningen och måste lämnas kvar i lägenheten vid flytt. Ny ägare tar över dessa vid inflytt. Annars måste säljaren eller köparen inhandla nya av Ownit.
Måste jag lämna över ABUS lås och kedja till lägenhetens källarförråd?
Ja, du måste lämna över ABUS lås och kedja till källarförrådet till den nya ägaren, då dessa tillhör lägenheten. (Hänglås ABUS 88/50 + kätting 8mm/85cm)
Måste jag lämna tillbaka fjärrkontrollen till garage?
Fjärrkontrollen är ett inköp, det vill säga att kostnaden för detta är ingen deposition som kan återfås. Fjärrkontrollen kommer att avaktiveras och kan slängas som elavfall i miljörummet. Du kan också välja att lämna tillbaka den i föreningens brevlåda på Rosterigränd 3, men vi kan tyvärr inte återanvända dem i nuläge.
Vanliga frågor vid inflytt
Jag vill ändra namn på postlåda och utanför min dörr. Hur gör jag?
Fastighetsskötaren kommer att byta namn på brevlådan och dörren enligt informationen vi har fått vid överlåtelse, du behöver inte göra något
Hur gör jag för att lägga till mitt telefonnummer till porttelefonen?
Fastighetsskötaren kommer att ändra på uppgifterna på porttelefonen enligt kontaktuppgifterna du har meddelat oss, så se till att vi har uppdaterade uppgifter, du behöver inte göra något mer
Läs mer på vårt Välkomstbrev för nyinflyttade.