Från och med 1 juni 2024 är Jakobsen Properties föreningens nya fastighetsskötare.
Felanmälan kan enklast göras då via mail till eller i appen Loomer
Om du felanmäler via mail glöm inte att ange vilken förening (BRF Rosteriet) och vilken lägenhet det gäller (t. ex T3-1234), samt ditt telefonnumer.
Mathias Johansson är vår nya fastighetsskötare i föreningen. Han kommer att vara på plats ungefär en gång i vecka. Vill ni komma i kontakt med honom så är ni varmt välkomna att ringa eller mejla till felanmälan. Ni kan även anmäla fel i appen Loomer (mer info hittar du här). | ![]() |
Felanmälan kan också göras:
- genom att ringa 08-447 77 08 under ordinarie öppetider (vardagar 7:00 - 16:00)
- på Jakobsen Properties hemsida genom att fylla i formuläret
Vid akuta fel efter kontorstid (efter kl. 16:00 vardagar samt under helger) kontakta Jour (Bravida) på 020 21 21 12 .
OBS! Var medveten om att jourutryckning kan medföra kostnader för den som anmäler fel och beställer utryckning av jour. Det är därför extra viktigt att endast använda jouren när det är absolut nödvändigt.
Du som bostadsrättshavare står själv för reparationer och underhåll i din lägenhet (obs! inklusive låssystemet). Du kan alltid vända dig till Jakobsen Properties för att få hjälp. Minidebitering vid avhjälpande åtgärd är då 625:- inkl. moms om besöket görs i samband med när JP är här och ronderar övriga huset. I föreningens stadgar finns information om vad du som bostadsrättshavare respektive föreningen ansvarar för.
Har du frågor om fastighetsservicen och eller processen gällande felanmälan, så kontakta BRF:s Fastighetgrupp:
I samband med in- eller utflyttning hanteras ändring av namn på lägenhetsdörrar, postfack, infoskärmar i trapphusen och i porttelefonerna automatiskt enligt aktuell medlemsförteckning.